۷ مطلب در تیر ۱۳۸۹ ثبت شده است

حسام الدین سراج

سراج را از این رو دوست دارم که هیچوقت نشد که کاری از او بشنوم و خوشم نیاید. نه اینکه خیلی مستغرق در دریای موسیقی باشم و از فهم موسیقایی بهره مند، بلکه مانند هر انسانی هنر خوب در من اثر خوب می گذارد.

متأثر کننده است که عده ای جاهل (به کار بردن کلمه ی جاهل به معنای نفی جرم آنها نیست) بریزند و با اعمال غیر قانونی یک مراسم فرهنگی قطعاً مناسب و قانونی را به هم بریزند و بعد هم بگویند خوب کرده ایم. غلط کرده اید! مملکت صاحب دارد!

۰ ۰ ۳ دیدگاه

آتش سوزی نفت شهر مهار شد

فوران نفت و گاز و آتش چاه شماره 24 میدان نفت شهر دقایقی قبل توسط حفارمردان شرکت ملی نفت ایران به طور کامل مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت 38 روز از فوران نفت و گاز و آتش سوزی با شعله هایی بیش از 70 متر میدان نفت شهر در نهایت چاه سرکش این میدان مشترک نفتی تحت کنترل حفار مردان شرکت ملی نفت ایران درآمد.

بامداد 8 خرداد ماه امسال بنا به دلایل نا مشخصی چاه شماره 24 میدان نفتی نفت شهر دچار فوران نفت و گاز و آتش سوزی شد که در این حادثه علاوه بر تخریب کامل دکل شماره 114 حفاری شمال 4 نفر از متخصصان صنعت نفت کشور هم جان خود را از دست دادند.

در نهایت با گذشت 32 روز از ایجاد حادثه و آتش سوزی اولیه، اولین اقدام عملیاتی برای مهار آتش و فوران گاز چاه شماره 24 این میدان نفتی با حمله مستقیم به آتش برای کشتن چاه از سطح (Top kill) چهارشنبه 9 تیر ماه امسال آغاز شد.

در این عملیات مهار چاه با تزریق 2 هزار بشکه گل حفاری، مرحله اول حمله انجام و از نتایج به دست آمده از این عملیات، مرحله دوم مهار چاه طراحی شد.

بر این اساس روز پنجشنبه (10 تیر) نیز مرحله دوم مهار چاه 24 نفت شهر با در نظر گرفتن نتایج اولین حمله به چاه آغاز شد و در این مرحله با تزریق 4 هزار بشکه آب، نتایج جدیدی به دست آمد که بر اساس آن تغییراتی در محاسبات و تجهیزات لازم انجام و مرحله سوم عملیات کشتن چاه از سطح انجام شد.

همچنین در این عملیات مهار و حمله مستقیم به چاه آسیب دیده، آتش چاه شماره 24 نفت شهر با نصب یک دستگاه استینگر در کنترل حفارمردان شرکت ملی نفت ایران درآمد.

رضا حقیقی رئیس اداره کنترل فوران شرکت ملی حفاری در خصوص جزئیات چاه آسیب دیده 24 نفت شهر با بیان اینکه برای عملیات مهار و کنترل فوران، کشتن چاه از سطح (Top kill) و کشتن چاه از عمق (Bottom kill) در دستور کار قرار گرفت، گفت: با پاکسازی منطقه از دکل سوخته و برخی از تجهیزات نفتی باقی مانده عملیات کشتن چاه از سطح با استفاده از سیال حفاری آغاز شد. از این رو برای مهار و کنترل چاه از طریق بخش تحتانی چاه (Bottom kill) حفاری سه حلقه چاه امدادی در دستور کار قرار گرفت.

به نقل از مهر

۰ ۰ ۲ دیدگاه

شبکه ی باران و شبهای مرطوب؛ من گیلانی ام و چراغم در این خانه می سوزد

الان که پدرم انگار دارد نماز قضاهای مرا می خواند، مادر و برادرانم خفته اند، صدای جیرجیرک و کولر همسایه می آید و من از این سکوت به فضل الهی بهره می برم.

رطوبت 88 درصد، دمای حباب خشک 27 درجه ی مقیاس صدتایی و دمای حباب تر 23 درجه مرطوب و چسبناک البته فقط پدرم در این شرایط می تواند بخوابد و گرنه بقیه محتاج کولرجون و برق مفت نفتی جون و اداره ی برق جون و جون های متعدد دیگر هستیم.

نگران طبیعت و ظلم بودیم، من و عبدالکریم آن روز در مسیر تهران - قم و نگران گیلان که نیایند برای معادن کذا و کذا زمین را بشکافند و پوست سبزش را در "می گیلان" خراب کنند.

آخرین باری که سوار بی آر تی شدم، یعنی دوازدهم تیر قبل از آمدن به رشت، رادیو داشت آهنگی رو از فریدون پور رضا پخش می کرد. رسیدیم به ایستگاه امام حسین و من مجبور بودم پیاده شم. کلاً داستان از یادم رفت تا اینکه امروز که داشتم KASPERSKY رو برای برادرانم روی کامپیوترشون نصب می کردم، تصادفاً دوباره پیداش کردم. آنتی ویروس حلال بود، پولش را داده بودیم به خود کسپرسکی!

زهرا خانم در پست زنان ساده کامل مطالبی گفت که قسمتی از آن را شاید من می خواستم بگویم. البته من هم قبول دارم که آواز دهل شنیدن از دور خوش است و روستائیان مشکلات زیادی دارند اما می خواهم این را بگویم که زندگی روستایی باید پر رونق بماند. چرایش را همه می دانند!

آخر همان مطلب اشارتی می کند به شبکه ی تلویزیونی باران شبکه ی تلویزیونی شدیداً مورد علاقه ی من. هرچند تا ۸ سالگی تقریباً هیچ چی گیلکی بلد نبودم، اما عجیب به این فرهنگ و زبان علاقه پیدا کرده ام. این حالا حاشیه بود، متن اصلی این است که می شود در عین رواج قومیت مروج وحدت بود و در عین اصالت پیشرفته بود این را در برنامه های شبکه ی باران می توان دید.

برای پخش زنده ی تلویزیونی شبکه ی باران اینجا را کلیک کنید.

شبکه ی باران البته برای سال های متوالی رتبه ی اول شبکه های استانی و همین طور رتبه ی اول بهترین وبگاه اینترنتی را داشته است.

بچه که بودم همیشه به شباهت گیلان و ایران فکر می کردم! دلیل داشت، یک آرم اخبار بعد از ظهر ها بود که نقشه ی گیلان از روی نقشه ی ایران گُنده می شد و می افتاد روی نقشه ی ایران، به هم شبیه بودند.

می شود آهنگ فریدون پوررضا را از اینجا گوش داد

"عاشق منیمی عاشق

از سر گذریم از جان

تا زنده ببه ایران

پاینده ببه ایران"

پی نوشت۱: تیتر این پست از شعار مهندس علی نعیمی برای انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی استفاده کرده است.

۰ ۰ ۲ دیدگاه

خاطراتی از آقای میرسهیل

سدیم را که در نفت مستغرق می کردند می آورد در کلاس با کارد مثل پنیر می برید می خواستیم دست ما بدهد نگران بود دست ما بسوزد.

همش حساس بود که نکند یک روزی از ما بخواهند یه چیزی را یک سوالی بپرسند ما بلد نباشیم، خطابش به ما همیشه "آقایون" بود!

همیشه شیک و مرتب بود، ناراحتی اش را هیچ وقت یادم نمی آید دیده باشم. یک روز پیکانش را نیاورده بود مدرسه، گفتیم چرا گفت هر چی استارت زدم روشن نشد، کیف دستی اش را زیر بغل زد و رفت تاکسی بگیرد.

تفاوت بین بچه ها قائل نبود، یادم نمی آید این طور بوده باشد. هیچ وقت بداخلاقی نکرد، هیچ وقت هیچی را به رخ ما نکشید.

همیشه شاد خندان بود، روحش شاد و خندان

۰ ۰ ۲ دیدگاه

دوازدهم فروردین تا دوازدهم تیر

سه ماه، یعنی ما بین روز جمهوری اسلامی و روز سقوط پرواز IR655 توسط آمریکای جنایتکار عمر خود را در تهران سپری کردیم.

تمبر یادبود قربانیان آن جنایت

عمری بود برای خودش، و اکنون که در خانه ای به سر می برم که پدر در آن حاکم است، شانه هایم سبک می شوند.

-------------------------------

پ. ن. اوّل: ان شاء الله فردا عصر به مراسم بزرگداشت مرحوم میرهاشم میرسهیل می رویم.

پ. ن. دوم: مصرف انرژی و آلودگی چیلر های جذبی برای تولید یک واحد سرما از سیستم های تبرید تراکمی بسیار بیشتر است. شرکت ساراول در روزنامه آگهی داده بود بعد از پیگیری می توانیم در وبگاه شرکت ساراول گزارش مبسوطی در این باره موجود است.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

فوت معلم شیمی دوران راهنمایی

با خبر شدم، معلم شیمی دوران راهنمایی آقای میر هاشم میرسهیل مرحوم شده اند. خدایشان بیامرزاد و شهد به کامشان باد.

ضمن عرض تسلیت، برای دوستان، خانواده و شاگردان ایشان اجر جمیل از خداوند منان خواستاریم.

۰ ۰ ۲ دیدگاه

فرانسه پخش برنامه‌های الاقصی را به طور رسمی متوقف کرد


خبرگزاری فارس: ماهواره اروپایی "یوتل‌ست " بنا به دستور شورای عالی رسانه‌های دیداری و شنیداری فرانسه پخش برنامه‌های شبکه الاقصی را به طور رسمی متوقف کرد.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، با دستور شورای عالی رسانه‌های دیداری وشنیداری فرانسه، پخش برنامه‌های شبکه تلویزیونی الاقصی وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از ماهواره "یوتل ست " متوقف شد.
توقف برنامه‌های الاقصی بر روی ماهواره اروپایی "یوتل ست " پس از آن صورت می‌گیرد که دولت فرانسه پیش از این با صدور حکمی در این‌باره خواستار توقف برنامه این شبکه برای اروپائیان شده بود.
بنابر این گزارش، شبکه الاقصی در واکنش به این اقدام پاریس آن را توطئه‌ای فرانسوی-صهیونیستی دانست.
این شبکه هچنین در واکنش به این اقدام ماهواره "یوتل ست " اعلام کرده است که برنامه‌های شبکه الاقصی بر روی فرکانس‌های جدید از دو ماهواره "نایل ست " و "عرب ست " قابل مشاهده است.

۰ ۰ ۰ دیدگاه


وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.