روز مهندس

روز مهندس

پنج اسفندماه، روز ملی مهندس، بر شما مهندسان دقیق و درستکار مبارک باد!


نظرات در این پست به صورت فوری نمایش داده می‌شوند.

۰ ۰
۷ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۷)

به جواد
علی
مهدی
و مرتضی
به صورت مخصوص مبارک باشه!

سلام

هر چند پذیرفته ایم که در طول تاریخ "فیزیک و فیزیکدانان" مهجور مانده اند، آنقدر که طبق مدارک مستدل تا قرن هفدهم میلادی همه فیزیکدان بودند و اصلا" مهندس نداشتیم فلذا مهندسی از فیزیک مشتق شده،اما باشد،قبول!

"روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس بر تمام مهندسان کاردرست مبارک باشد انشا الله"

 

برای جامعه مهندسان باز خوانی بیانات حضرت آقا خالی از لطف نیست؛ ما مهندس نیستیم امّا به مثابه نصایح پدرانه خواندیم و استفاده کردیم :

 

" این که گفتم تولید علم،معنایش این نیست که علم دیگران را یاد بگیریم- آن را که باید یاد بگیریم و در این شکی نیست- معنایش این است که ما خط مرز دانش را بشکنیم، باز کنیم و آفاق جدیدی را فتح کنیم؛ البته این کار دشواری است. ما باید به فناوری جهشی دست پیدا کنیم؛ ما باید بتوانیم بر فناوری های موجود دنیا بیافزاییم ؛ ما باید بتوانیم اختراع صد در صد ایرانی را در بازارهای دنیا مطرح کنیم . البته در راهی که تا امروز آمده ایم، خیلی خوب آمدیم؛ در این شکی نیست.

اما، ما باید از ابتکارها استفاده کنیم؛ از نیازهای نو به نو استفاده کنیم؛ از مسایل جدیدی که امروز بوجود آمده- مثل مسایل زیست محیطی که آن روز مطرح نبود- استفاده کنیم؛ از مسأله صرفه جویی در انرژی و غیره باید استفاده کنیم؛ از وسایل و مصالح جدید که پیش آمده و آن وقت ها به کار نمی رفت، باید استفاده کنیم؛ این ها همه درست ؛ اما انگیزه و دقت و مبانی کار را نیز – که آن روزها هم ایرانی های قدیم و اجداد ما ملاحظه می کردند- ملاحظه کنیم؛ سهل انگاری نکنیم.

باید حقیقتاً مهندسان ناظر، مهندسان محاسب، مهندسان نقشه کش و مهندسانی که در بخش های مختلف مشغولند، همه باید خودشان را مسئول بدانند "

 

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=1243 


محمد جواد خیری

۰۵ اسفند ۹۱ ، ۲۰:۰۱
انشالله موقع مرگمون بگند جای خالی این مهندس را کسی پر نخواهد کرد.
مصطفی جان برای شما هم مبارک باشه

روزت مبارک مهندس
به امید روزی که مهندسها به مهندس بودنشون افتخار کنن نه به دکتر شدنشون!
التماس دعا

مرتضی عمویی

۱۰ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۱۵
ممنون مصطفی جان به خاطر قسمت اختصاصی کار...

من که فقط 2 روز با ایشون بودم ولی 2 روز فوق العاده ...
خدا ایشون رو حفظ کنه.
به یاد شعر زیر و به خاطر همه ی خاطرات خوب با دکتر دورعلی بودن:

دو کاج

در کنار خطوط سیم پیام
خارج از ده، دو کاج، روییدند
سالیان دراز ، رهگذران
آن دو را چون دو دوست، می دیدند
روزی از روزهای پاییزی
زیر رگبار و تازیانه ی باد
یکی از کاج ها به خود لرزید
خم شد و روی دیگری افتاد
گفت: ای آشنا ببخش مرا
خوب در حال من تامّل کن
ریشه هایم ز خاک بیرون است
چند روزی مرا تحمل کن
کاج همسایه گفت با تندی
مردم آزار، از تو بیزارم
دور شو، دست از سرم بردار
من کجا طاقت تو را دارم
بینوا را سپس تکانی داد
یار بی رحم و بی محبت او
سیم ها پاره گشت و کاج افتاد
بر زمین نقش بست قامت او
مرکز ارتباط، دید آن روز
انتقال پیام، ممکن نیست
گشت عازم، گروه پی جویی
تا ببیند که عیب کار از چیست
سیم بانان پس از مرمت سیم
راه تکرار بر خطر بستند
یعنی آن کاج سنگ دل را نیز
با تبر، تکه تکه، بشکستند

 

شاعر: محمد جواد محبت


و دکتر دور علی به خاطر حفظ بودن این شعر 2000 تومان به من جایزه داد!

مهدی عباسی

۱۷ خرداد ۰۱ ، ۰۶:۴۱

سلام من مهدی عباسی هستم لطفا از وبلاگ بنده بازدید کنید . در زیر فهرست معروف ترین مطالب وبلاگم رو آوردم .

خوشحال میشم یکیشو انتخاب و به سلیقه خودتون بخونین . در ضمن در صورت تمایل مارو لینک کنید و اطلاع بدید تا لینکتون کنم.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.