Microsoft To Do

Microsoft To Do

سال‌ها قبل پس از بررسی عمیق دربارهٔ برنامهٔ مدیریت کارها یا مدیریت وظیفه‌ها (Task Management App) به نرم‌افزاری بسیار عالی به نام Wunderlist رسیدم. از همان روزها از آن نرم‌افزار عالی که هم نسخهٔ اندروید (Android) و هم نسخهٔ ویندوز (Windows) داشت استفاده می‌کردم. تا اینکه Wunderlist که یک برنامه محبوب مدیریت وظیفه بود که در سال ۲۰۱۵ توسط مایکروسافت خریداری شد. مایکروسافت بعداً اعلام کرد که Wunderlist به نفع برنامه مدیریت وظیفه خودِ مایکروسافت یعنی Microsoft To Do بازنشسته خواهد شد.

Microsoft To Do با استفاده از برخی از ویژگی‌ها و عناصر طراحی Wunderlist اما با قابلیت‌های بیشتر و تجمیع‌پذیری (integration) با سایر خدمات مایکروسافت ساخته شد. مایکروسافت کاربران را ترغیب کرد که از WunderList به Microsoft To Do مهاجرت کنند و ابزاری هم برای کمک به کاربران در انتقال داده‌های خود از Wunderlist به Microsoft To Do منتشر کرد.

WunderList در تاریخ ۶ مه ۲۰۲۰ به طور رسمی تعطیل شد. از آن زمان، کاربران قدیمیِ آن که مهاجرت نکرده بودند، نتوانسته‌اند از طریق وب‌سایت یا برنامهٔ WunderList به برنامه یا داده‌هایشان دسترسی پیدا کنند. با این حال، کسانی که داده‌های خود را به Microsoft To Do منتقل کرده بودند، توانستند به استفاده از کارها (Tasks) و فهرست‌های خود در برنامهٔ جدید ادامه دهند.

به طور کلی، در حالی که WunderList یک برنامهٔ مدیریت وظیفهٔ محبوب بود، تصمیم مایکروسافت برای بازنشستگی آن به نفع برنامهٔ خودش ریشه در تمایل MS به ارائهٔ تجربهٔ مدیریتِ وظیفهٔ یکپارچه در بین محصولات و خدمات خود داشت.

در ادامه ویژگی‌های ارزشمند Microsoft To Do را با هم مرور می‌کنیم:

Microsoft To Do: عالی‌ترین مدیر اقدام‌ها

Microsoft To Do یک ابزار مدیریت وظیفهٔ رایگان است که به شما کمک می‌کند تا سازمان یافته بر آنچه مهم است متمرکز شوید. این نرم‌افزار در هر کدام از دو حالت که شما به دنبال مدیریت کارهای شخصی خود هستید یا در گروهی همکاری می‌کنید، امکانات لازم را فراهم می‌کند.

در اینجا برخی از ویژگی‌های اصلی که باعث می‌شود Microsoft To Do چنین ابزار قدرتمندی باشد معرفی می‌کنیم:

۱. رابط ساده و دیداری

Microsoft To Do دارای یک رابط کاربری ساده ودیداری است که باعث می‌شود اضافه کردن و مدیریت کارهای شما آسان شود. می توانید چندین فهرست ایجاد کرده و فقط با چند کلیک به هر فهرست کار اضافه کنید. به علاوه، می‌توانید فهرست‌های خود را با رنگ ها و زمینه‌های مختلف تزئین کنید تا از نظر بصری جذاب شود.

۲. یکپارچگی با سایر خدمات مایکروسافت

Microsoft To Do بی‌عیب و ایراد با سایر خدمات مایکروسافت مانند Outlook، OneNote و Teams یکپارچه می شود. این ادغام به شما امکان می دهد کارها را مستقیماً از طریق ایمیل یا یادداشت‌های خود ایجاد کنید و کارهای خود را در محیط تقویم یا پروژهٔ خود مشاهده کنید.

۳. پیشنهادهای هوشمند

Microsoft To Do از هوش مصنوعی برای ارائهٔ پیشنهادهای هوشمندانه برای کارهای شما استفاده می‌کند. به عنوان مثال، اگر کاری برای خرید مواد غذایی ایجاد می‌کنید، Microsoft To Do ممکن است پیشنهاد اضافه کردن زیر-اقدام‌هایی (sub-task) برای خرید شیر و نان بدهد. این ویژگی می تواند به شما در صرفه جویی در وقت و مسلط ماندن بر اقدامات کمک کند.

۴. یادآوری‌ها و موعد‌ها

Microsoft To Do به شما امکان می دهد یادآوری و مهلت‌ها را برای کارهای خود تنظیم کنید. می‌توانید اعلان‌ها را از طریقِ تلفن یا رایانهٔ خود، یا هر دو، دریافت کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بر کارهای خود مسلط باشید و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز جا نمی‌افتد.

۵. همکاری

Microsoft To Do همچنین به شما امکان می‌دهد با دیگران در کارها و پروژه‌ها همکاری کنید. می‌توانید فهرست‌های کاریِ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و کارها را به اعضای مختلفِ تیم محول کنید. این ویژگی مخصوصاً برای تیم‌هایی مفید است که باید برای دستیابی به هدف مشترک با هم همکاری کنند.

۶. در دسترس بودن در پلتفرم‌های مختلف

Microsoft To Do در چندین سیستم عامل از جمله Windows، Mac، iOS و Android در دسترس است. این تضمین می‌کند که می توانید از هرجایی و هر دستگاهی به کارهای خود دسترسی پیدا کنید.

در پایان، Microsoft To Do ابزار قدرتمند مدیریت وظیفه است که می تواند به شما در سازمان یافته، متمرکز و بهره‌ور بودن کمک کند. به امتحانش می‌ارزد!

۰ ۰
۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.