نسخهٔ جدید فرق چندانی با قبلی نداره!

نسخهٔ جدید فرق چندانی با قبلی نداره!

سال‌ها با SolidWorks زندگی کردم. اولین نسخه‌ای که از محصول درخشان شرکت Dassault Systèmes دیدم SW2004 بود. در این سال‌ها مرتباً خودم و اطرافیان از نسخه‌های جدیدی از این نرم‌افزار استفاده کردیم. هرسال نسخهٔ جدیدی از برنامه عرضه شده است و هر بار چنین جملاتی شنیده‌ام:

این با قبلی فرقِ خاصی نداره!

قبلی راحت‌تر بود!

فقط رنگش عوض شده!

یه قابلیت‌هایی اضافه کرده که ما نمی‌خوایم!

هر بار چه بسا خودم هم همین جملات را قبول داشته‌ام و کم و بیش تکرار کرده‌ام.

ولی کسی هست که حاضر باشد الآن از SW2004 استفاده کند؟

احتمالاً اتفاق نظر داریم که پاسخ منفی است؛ یعنی به رغم همهٔ ادعاهایی که در نفی تغییرات شده نرم‌افزار امروز زمین تا آسمان با نرم‌افزار قدیمی فرق می‌کند. اگر بله پس چرا نظرات استفاده کنندگان به ازای هر نسخهٔ جدید حاکی از عدم تغییر یا پیشرفت است. به نظرم پاسخ در این نهفته است که رشدهای اندک در زمان‌های طولانی اثر قابل توجهی دارند. بیشتر ما تصویر زیر را دیده‌ایم.

تصویر قاعده‌ای به نام قاعدهٔ ۱ درصد را نشان می‌دهد. اگر برای نمونه طی یک سال هر روز هیچ تغییری نکنیم، بعد از یکسال هیچ اتفاقی نیفتاده است و درجا زده‌ایم. اگر بعد از یک سال هر روز مقدار اندکی مثلاً یک درصد رشد کرده باشیم آخر سال تقریباً ۳۸ برابر روز اولمان هستیم! و اگر فقط روزی یک درصد افت کنیم بعد از یکسال ۹۷ درصد ارزش را از دست داده‌ایم!

SW نمونهٔ چیزی است که سال به سال فقط اندکی بهتر شده است! چه نمونه‌های دیگری سراغ دارید؟

۰ ۰
۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

جادوی برتری خفیف😀


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.