فیس بوکیسم

فیس بوکیسم

شبکه اجتماعی فیس‌بوک تلاش جوانان مصری علیه دیوار فولادی در مرز غزه را توقیف و از سایت خود حذف کرد.

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره نوشت؛ مسئولین پایگاه اینترنتی فیس‌بوک یکی از بزرگترین خیزش‏های اینترنتی مردم مصر که علیه دیوار فولادی در رفح تشکیل شده بود را توقیف کردند. کارشناسان سیاسی ساخت این دیوار توسط حکومت غربگرای مصر را در راستای نابود کردن مقاومت حماس در غزه و خدمت به اهداف آمریکا و اسرائیل دانسته‏اند.

خیزش اینترنتی مردم مصر "مصری‌ها برعلیه نکبت دیوار فولادی " نام داشت.

روزنامه الشروق در پایگاه خود، نامه الکترونیکی فیس بوک را به نمایش گذاشت که مسوولین این خیزش مردمی-اینترنتی مصری آن را دریافت کرده بودند. در این نامه علت حذف این خیزش "نقض قوانین استفاده از فیس بوک و فعالیت مجموعه های مغرض و تهدیدگر و اهانت گر " ذکر شده است.

در این نامه الکترونیکی آمده است: "ما هر گروه یا مجموعه‌ای را که به افراد یا گروه‌های دیگر تعرض کند متوقف می‌کنیم و سوء استفاده مستمر از فیس‌بوک منجر به توقف حساب شما شده است. "

این خیزش اینترنتی ضمن محکوم کردن این اقدام، ضمن اشاره به ادامه فعالیت گروه های معارض اسرائیلی در فیس‌بوک، علت ادامه فعالیت این گروه‌ها را مورد پرسش قرار داد.

رهبران این گروه توقیف شده و سایر فعالان اینترنتی مصری و الجزایری پس از این اقدام اعلام کردند که علی‌رغم بسته شدن این گروه، باز هم به تشکیل گروه‌های جدید اقدام خواهند کرد.

فیس‌بوک در ماه‌های گذشته نقش برجسته‌ای در هماهنگی معترضان به نتیجه انتخابات و آشوبگران خیابانی در تهران ایفا کرد و انواع محتوای دروغ علیه کشورمان و نیز مطالب زننده ضداسلامی در آن جریان دارد.

۰ ۰
۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

تویی که اینجا قدرت داری فیلتر می کنیاونی که اونجا حذففرقش چیه؟راستی مگه کسی اومده تو خیابون؟ این عده قلیل چه زیاد به نظر اومده!!!!!!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.