Post Exam

Post Exam

0. کنکور کارشناسی ارشد تمام شد و ما در دوران پسا کنکور قرار گرفته ایم:
    الف. به نظر حقیر بعضی جاها سخت گیری طراحان سوال قدری بی مورد بوده است. برای مثال طرح سوال از اصطلاحات نه چندان رایج فرانسوی و لاتین در زبان انگلیسی برای محک زدن مهندسان مکانیک ایرانی نمی تواند خیلی موثر و خوب باشد.

    ب. تجربه حقیر هم چنین نشان می دهد موسسات کنکور و ناشران کتاب های خلاصه مطالب درسی هر چند در بالا بردن ساعات مطالعه و موفق تر کردن مخاطبان خود در رقابت با بقیه ی داوطلبان توانا هستند ولی برای بالا بردن کیفیت دارندگان مدرک کارشناسی یا دانشجویان این مقطع نیازمند اصلاحات هستند.

    ج. در کل می توانیم موثر ترین عوامل را برای رسیدن به کیفیت استاندارد برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد، مطالعه، دقت و فهم کافی در زمان فراگیری دروس برای اولین بار بدانیم.

۱. امروز اصطلاحاً شهردار اتاق هستم، وظیفه ی من داشتن اتاق است. یعنی در واقع نگه داشتن اتاق، مواظبت کردن از هر آنچه مواظبت کردنی است. شهردار یعنی نگه بان شهر، رقیب شهر، مراقب شهر، مثل مادر مثل پدر و مهربان مثل آن ها.

۲. خاتمی آمد، احمدی نژاد آمده است. تفاوت این دو در came و has come است که اهل فن می دانند و یک اشارت از ما کفایت کند.

۳. خشک سالی جدی تر از سال گذشته است. بحران انرژی هم هنوز حل نشده است و البته اگر حل می شد دیگر بحران نبود.

۴. با قیمت آزاد برای بنزین موافقم.

۵. آلودگی هوای تهران جدی تر از آن است که تلویزیون می گوید.

۶. مشکلات جدید آموزشی در دانشگاه شریف رخ می نماید، یک حالت جالبی هست که هنگام ثبت نام در یک تعداد واحد خاص ممکن است در یک نقطه ی زینی قرار بگیری و این نقطه ی زینی نه آن است که در کنکور ارشد مورد سوال قرار بگیرد بلکه آن نقطه ی زمانی و مکانی (x,y,z,t) است که جای پشت و زین عوض می شوند، از ویژگی های مهم این نقطه این است که نه می توانی واحدی را حذف کنی و نه این که واحدی را بگیری!

۷. این لینک را کلیک بنمائید، و قدری آشنا شوید با بعضی از آنچه در ام آی تی وجود دارد، مستقل از بعضی ملاحظات برخی جزئیات قابل تدقیق هستند:

    الف. همچین تر و تمیز و خوشگل و مامانی هم نیست.
    ب. کار بیل زیاد دارد به نسبت آنچه در همین ایران جهان سومی خودمان دانشجویان دودره باز از آن گریزان اند.
     ج. این "جهان سومی" که گفتم فحش نبود.

 8. جمعه 25 بهمن (سه روز بعد از روز خوب پیروزی) بعد از مدت ها در تلویزیون به حرف های حسن رحیم پور نگاه می کردم. در حرف هایش یاد آوری هائی بود از سخنان امام خمینی که می گفت دانشجویان را برای ادامه ی تحصیل به کشور های استعمارگر یا دارای سابقه ی استعماری نفرستید.

9. حرف امام خمینی را خوب لمس می کنم، می دانم که حتی سرمایه ی اولیه ی انقلاب صنعتی و جهش شگفت انگیز اروپائی ها از استعمار قدیم به دست آمده و صنعت آن ها بعداً زمینه ساز استعمار جدید شده است. رفتار امروز حاکمان مغرب زمین با مردمان کره خاکی هم که نیاز مند توضیح نیست.

10. ما را و خودتان را دعا کنید در این رنج بی حساب.

۰ ۰
۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.