حالا چه کنیم؟

حالا چه کنیم؟

 

 

{صدای زنگ تلفن}

-         بفرمایید

-         سلام

-         علیک السلام. خوبی آقا؟

-         احوال پرسی رو بی خیال. خبر رو داری؟

-         چه خبری؟

-         پیام رهبر رو از تلویزیون داشتی؟

-         نه. داشتم درس می خوندم. پیام در مورد چی؟

-         کجایی پسر؟ حواست هست؟ تو غزه مردم رو دارن قتل عام می کنن!

-         راستش ... . حالا پیام چی بود؟

-         ساعت هفته. بزن کانال یک. من پشت خطم.

مجری تلویزیون: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انفلاب اسلامی طی پیامی ... متن پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و قتل‌عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم، بار دیگر چهره‌ی خونخوار ...

آیا عرصه‌ی دیگری عریان‌تر از آنچه در غزه و فلسطین در جریان است در همدستی کُفار حربی با منافقان امّت برای سرکوب مسلمانان لازم است، تا شما  احساس تکلیف کنید؟

سئوال من از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام و بویژه جهان عرب آن است که تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌ئی و روشنفکری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمانهای حقوق بشرِ رسوای غرب و شورای باصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟

همه‌ی مجاهدان فلسطین و همه‌ی مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ محشور شود. ...

 

وَ سَیعلَمُ ‌الذین ظَلَموا اَیّ مُنقلبٍ یَنقلبون.

سیّدعلی‌ خامنه‌ای

8/دی/1387 ، 29/ذی‌الحجه‌الحرام/1429

 

-         خوب چی می گی؟

-         چی باید بگم؟ خدا این اسرائیلی ها رو چی کار بکنه.

-    همین؟ انگار توجه نکردی چی گفت؟ همه‌ی مجاهدان فلسطین و همه‌ی مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن ... .

-         خوب تو میگی چی کار کنم؟

-    فردا تجمع هست تو دانشگاه و تو  شهر. اولین کار اینه که همه به صحنه بیایم تا مردم فلسطین خصوصاً غزه بدونند که تنها نیستند. بالاخره الان باید کارهایی رو کرد که زود جواب بده. الان و تاکید می کنم الان مردم غزه به کمک نیاز دارند.

-         راستش امتحان دارم. این ترم تمام تلاشم رو کردم تا خوب بشم ولی ...

-    امتحان؟ به نظرت دفاع از مردم مظلوم امتحان نیست؟ قبول شدن تو این امتحان که خیلی سخت تره؟ یادته با هم رفته بودیم شعار می دادیم  «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده» یا «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند». همش کشک بود. الان که آقا پیام داده همین جور دست رو دست بزاریم.

-         آخه ...

-    من که نمی گم مثلاً من آش دهن سوزی هستم که الان اینجوری حرف می زنم.نه. منم اینقدر با خودم ور رفتم تا تونستم خودم رو راضی کنم.

-    ولی خوب مگه رهبر نگفت که باید تمام تلاشمون رو بزاریم برای کارهای علمی؟ خوب اگه من الان نخونم ممکنه امتحان رو بیفتم و ... .

-    وایسا. تند نرو. اولاً کی گفته که تو نباید درس بخونی؟ من دارم می گم الان شرایط اصطاحاً فورث ماژوره. ثانیاً حرف آقا درست. اون یه کار اساسیه و باید با تمام قدرت ادامه بدیم تا ان شاء الله به زودی بتونیم ریشه ی این نظام فاسد رو از روی زمین بکنیم. ولی الان مردم فلسطین و غزه به یک عکس العمل سریع نیاز دارن. در ضمن باید برنامه ریزی کنیم دیگه. مگه غیر اینکه؟ نگران نباش خدا خودش قول داده که اگه در راهش حرکت کنیم او هم ما رو کمک می کنه.

-    حرفت درست. راستش از همون موقعی که این خبر رو شنیدم درگیری شدیدی رو تو وجودم حس کردم. ولی حق با تواِ. اما فقط باید اعلام انزجار کنیم و داد بزنیم و تظاهرات کنیم؟

-    نه خیلی کارها میشه کرد. یکی از اون اولین کارها اینه که اطرافیان ما و نسبت به این قضیه آگاه و حساس کنیم. چون احتمالاً در گوشه کنار حرفهایی می شنویم که آقا فلسطین به ما چه ربطی داره؟ حماس اسراییل رو زده خوب اونا دارن تلافی می کنند؟ مگه ما کم مشکل داریم؟ و این جور حرفها. باید حواسمون باشه که با دلیل و منطق درست به اینها پاسخ بدیم. اگه همه ی مسلمان ها یک دست بشن، کار اسرائیل تمامه.

-    آره یادم افتاد. تو یکی از سخنرانی های شهید مطهری شنیدم که می گفت که اگه هر یک از مسلمان ها یک لیوان آب رو سر این صهیونیست ها بریزن، اسرائیل رو آب می بره!

-    کارهای خیلی زیاد دیگه ای میشه کرد ولی بزار برای بعد فعلاً وقت تنگه داداشه من. همدیگه رو دیدیم بیشتر صحبت می کنیم. در ضمن حواست باشه گاهی تو این تظاهرات افرادی نفوذی وارد می شن و می خوان جمعیت رو به سمت هدف خاصی هدایت کنن. حواست خیلی جمع باشه.

-         باشه. حواسم رو جمع می کنم. منم زنگ می زنم به چند تا از رفیق ها.

-         پس می بینمت. یا علی.

-         علی یارت. خداحافظ.

 

از محمد احمدی

۰ ۰
۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.