۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۰ ثبت شده است

صحیفه امام، جلد 8 صفحه 180

ان شاء اللَّه خداوند به همه ملت و به همه کسانى که در این راه تشریک مساعى مى‏کنند و این وظیفه اخلاقى- شرعى را ادا مى‏کنند، به همه توفیق عنایت کند. همه موفق باشند که در این جهاد شرکت کنند و آن خرابه‏ها را بسازند، و برادران خودشان را کمک کنند؛ که شاید هیچ عبادتى بالاتر از این عبادت نباشد. بلکه من مى‏خواهم از اشخاص که براى زیارتها، براى مکه معظمه، براى مدینه منوره مى‏خواهند بروند لکن به طور استحباب مى خواهند بروند، من مى‏خواهم از آنها هم تقاضا کنم که شما براى ثواب مى‏خواهید بروید مکه مشرف بشوید، مى‏خواهید بروید مدینه منوره، عتبات عالیات مشرف بشوید؛ امروز ثوابى بالاتر از اینکه به برادرهاى خودتان کمک کنید [نیست‏] و این سازندگى را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود، و برادرهاى خودتان نجات پیدا بکنند. خداوند به همه شما اجر عنایت مى‏کند، و همان ثوابى را که شما از زیارتها مى خواهید خداوند به شما در این جهاد خواهد داد. والسلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

۰ ۰ ۲ دیدگاه

ببین امام کی به فکرش بود و راهکارش رو داده بود

                        صحیفه امام، ج ‏8، ص: 153
بیانات [در جمع شهردار تهران و معاونان (جلوگیرى از مهاجرت به شهرها)].
زمان: 24 خرداد 1358/19 رجب 1399.
مکان: قم.
موضوع: مسائل جارى شهر تهران.
حضار: توسلى، محمد (شهردار تهران) و معاونان شهردارى.

 [آقاى محمد توسلى (شهردار وقت تهران) به همراه معاونان خود در قم به حضور امام خمینى رسیده و در این دیدار، مسائل جارى شهر تهران را به عرض ایشان رساندند، سپس امام ضمن تأکید بر حفظ روحیه انقلابى و رعایت نظم در امور فرمودند:].
مى‏بایست در مقابل تجاوزهاى عده‏اى به اراضى تهران و حریم خیابانها با قاطعیت عمل کرد. امر خانه سازى براى مستضعفین مى‏بایست از روستاها آغاز شود تا نه تنها جلوى مهاجرت بى‏رویّه روستاییان به شهرها گرفته شود، بلکه عده‏اى که قبلًا مهاجرت نموده‏اند با توجه به تسهیلاتى که فراهم خواهد آمد، به قطبهاى کشاورزى و دامدارى جذب شوند.

۰ ۰ ۱ دیدگاه

عاقبت

دلم می سوزد وقتی استحاله ی رفقایم را می بینم

و همه اش به سرنوشت خودم فکر می کنم.

و دعا می کنم که خدا نجاتم بدهد حتی اگر با سختی باشد

اللهم اجعَل عواقب امورنا خیراً

۰ ۰ ۲ دیدگاه

اهانت های تهمینه میلانی

صحیفه‌ی امام خمینی (ره) جلد 8 صفحه 31

اگر دیدید که یک اجتماعاتى- یک افرادى- برخلاف این مسیر دارند سیر مى‏کنند، زدن و کشتن و از بین بُردن نه، اما گفتن داریم، همان‌طور که آن‌ها مى‏گویند ما آزاد هستیم مطالبمان را مى‏گوییم و مى‏گویند و می‌نویسند و در روزنامه‏ها همین اخیراً هم نوشتند، شما هم نویسنده هستید، شما هم گوینده هستید، شما هم چى هستید، مسیرتان را [از] آن‌ها جدا کنید، شما بنویسید شما بگویید شما هم- عرض کنم که- تظاهر کنید به حرف و گفتن و تبلیغات کنید که نبادا یک‌وقتی همین دشمن‌هایی که یک دسته‏شان دشمن اسلام، یک دسته هم دشمن خود ملتند نبادا این‌ها با هم یک وقتى جمع بشوند توطئه کنند و حالا ضعیف کم کم قوى بشوند و یک‌وقت یک اشکالات زیادى سر راه شما ایجاد کنند از حالا باید جلویش را گرفت.

بامداد 27 فروردین در برنامه هفتِ شبکه سوم سیما، بینندگان شاهد اهانت‌های کم نظیر یک کارگردان بی مقدار سینما به کشور و ارزش‌ها بودند.

من واقعاً شرمنده هستم که ما این قدر رها شده‌ایم این قدر بی در و پیکر شده‌ایم که یک کارگردان سینما، تهمینه میلانی، می‌آید و هر حرف نامربوطی را در به اصطلاح دفاع از فیلم مفسدانه اش می‌گوید.

به اسم حقوق زن از زن چه تصویری ترسیم می‌کنی و چه خیانت‌هایی را به جای خدمت جا می‌زنی را کار ندارم.

اینکه مردی که گفتی به نظرت گناهی ندارد کم‌ترین گناهش زنا با زنان و دختران متعدد است. اینکه زنی که می‌گویی اصول دارد به خانه دو مرد می‌رود را کاری ندارم. یعنی در قیاس با اهانت‌هایی که کردی هیچ است. تو چگونه ادعا می‌کنی داستان‌های کثیفی که نقل می‌کنی نرم جامعه است، به چه حقی اصول را مطابق کثافت کاری‌های جوان‌های مورد علاقه‌ات تغییر می‌دهی؟ بدبختی این است که این شخصیت‌های مفسد داستان تو روی جوانان بی بند و بار خیلی جوامع دیگر را سفید کرده‌اند و بعد می‌گویی ممیزی هست؟ اگر ممیزی نباشد که باید با شخصیت‌های مفتضح داستانت تا ته رختخواب هم برویم که؟

تو غلط می‌کنی می‌گویی "کافی است در ایران بزرگ شده باشی تا عقده داشته باشی!" اگر مفسدی چون تو باشد بله، چون هر کثافت کاری که بخواهد فراهم نیست! شوالیه ناتوی فرهنگی تویی! اگر آزادی نیست خوب برو گورت را گم کن ما چرا باید چرندیات تو را تحمل کنیم؟ برو ور دل گل شیفته جانت عقده‌هایت را خالی کن! قبرت را گودتر کن!

ما اگر یک جو غیرت داشتیم، امثال تو وقت و امکانات این مملکت را مهدور چرندیات مازوخیستی خود نمی‌کردند.

۰ ۰ ۳ دیدگاه

دست منافقین تروریست به خون 12هزار ایرانی بی‌گناه آلوده است

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام اخیر ارتش عراق مبنی بر حمله به پادگان منافقین در این کشور، ضمن حمایت از این اقدام اظهار داشت: آقای نوری مالکی با دستور به ارتش عراق، حمله نسبتا خوبی را به پایگاه جنایتکاران منافقین داشت و ما امیدواریم این اقدامات تا پاکسازی کامل این کشور از لوث وجود منافقین ادامه داشته باشد.

صفوی با بیان اینکه دست گروهک تروریستی منافقین به خون 12 هزار نفر از مردم بی‌گناه کشورمان از جمله سپهبد شهید صیاد شیرازی آلوده است، با تاکید بر اینکه این آمار برای اولین بار است که گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: من معتقد هستم فرمان به شهادت رساندن صیاد شیرازی از جایی بالاتر به منافقین داده شد.

فرمانده سابق کل سپاه با اشاره به اینکه تاکنون در حمله ارتش عراق به پادگان اشرف، بیش از 20 نفر از منافقین کشته شده‌اند، افزود: عده‌ای از ساکنین پادگان اشرف نیز به دعوت خانواده‌های خود توبه کرده و به ایران برگشتند که البته اینها کسانی هستند که دست به اقدامات جنایتکارانه نزده‌اند.

* ارتش عراق به حملات خود تا نابودی کامل منافقین ادامه دهد

صفوی تصریح کرد: امیدواریم امسال، سال اخراج کامل منافقین از عراق باشد و انشاءالله دولت عراق این برخورد را ادامه داده و منافقان را از این کشور اخراج کنند تا دیگر اثری از آنها در همسایگی ایران نباشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: همین گروهک تروریستی منافقین در سال 1991 برای کشتار مردم عراق به کمک صدام آمد و در مناطقی از این کشور به جان ملت عراق افتاد.

وی با بیان اینکه البته منافقین هنوز هم امیدی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان سرسخت انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، ‌گفت: دیگر دوران حیات ننگین منافقین به پایان رسیده و ما ضمن اینکه این اقدام ارتش عراق را می‌پسندیم، امیدواریم آنها این حملات خود را ادامه دهند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

چرا موتور این قدر زیاد شده؟

من جوابش رو می دونم

بدون قانون حرکت می کنند

هر جوری تصادف کنند مقصر نیستند!

هر جا بخواهند پارک می کنند

وقتشان را همه جا تلف می کنند غیر از ترافیک!

بنزین مفت می زنند:

فرض کنید موتور شما ۲۰۰ هزار تومان قیمتش باشد

ماهی ۳۰ لیتر سهمیه موتور است که ۹۰۰۰ تومان یارانه به جیب موتور سوار واریز می کند.

۳۰*(۷۰۰-۴۰۰)=۹۰۰۰

۲۰۰/۹=۲۲

در کمتر از دو سال تمام پول موتور در می آید.

و هزینه حمل و نقل کل این دو سال

۲۲*۴۰۰*۳۰=۲۶۴۰۰۰ تومان

یعنی هیچی!

چیزی هم که قیمت خودش ۲۰۰ تومان باشد قیمت تعمیر و نگه داریش هم معلوم است!

۰ ۰ ۱ دیدگاه

چرا؟

چگونه ممکن است یک نفر نتواند معاون رئیس جمهور بشود ولی بتواند رئیس جمهور بشود؟
۰ ۰ ۰ دیدگاه

اندیشیدن

"بعید است برای اندیشیدن به شما پول بدهند"
۰ ۰ ۱ دیدگاه

توانایی و دانایی

شعری که نام شاعرش را نمی دانم:

توانا بود هر که دارا بود

که دانای بی چیز رسوا بود

--

پ. ن. اگر هم مثل من نادان بی چیز که وا مصیبتا!

۰ ۰ ۱ دیدگاه


وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.