۵ مطلب در خرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

اگر بی پی ورشکسته شود!

لکه ی نفتی که کم کم برای کاخ سفید و دنیای مدعی تکنولوژی به لکه ی ننگ تبدیل می شود اخبار بسیار گسترده ای دارد که احتمالاً بیشتر ما از طریق رسانه های مختلف مطلع می شویم. چند نکته ای که در این باب به ذهنم رسید برایتان می گویم:

1. اگر بی پی یعنی British Petroleum چه در مهار لکه ی نفتی موفق شود و چه نشود نباید از یاد برد که در گذشته و با ظن قوی حال این شرکت چه ابزار مؤثری در دست استعمار بوده است، اگر این شرکت ورشکسته شود موجی از شوق مستضعفین جهان را در بر خواهد گرفت.

2. اوباما که کشورش تا حالا برای جنگ و ریختن خون مردم در عراق و افغانستان بیشتر از 1 تریلیون دلار خرج کرده است دیشب در جلسه ای که با مسئولین بی پی داشت آن ها را مجبور کرد که بیست میلیارد دلار غرامت بدهند که البته این مبلغ در قیاس با هزینه هایی که آمریکا برای جنگ انجام می دهد هیچ است. هرچند که این بیست میلیارد دلار در قیاس با بودجه ی سالانه ی ایران رقمی در خور است.

3. گزاره ی دوم به ما می گوید که این قدر جنگ و آدمکشی برای سران استکبار کم شده که اصولاً بودجه ی خود را پس از کسر هزینه های سرسام آور جتگ می بندند!

4. نکات فنی و مهندسی را به ظریف اندیشی خواننده وا می گذاریم!


ما را دعا کنید در این رنج بی حساب

۰ ۰ ۳ دیدگاه

تذکرة الرفقاء : علی عبدالوهاب

آن جهان گیر، آن فرمانده ی پیر، آن سرباز سرزمین گیر، آن مرد ریش دار، آن درویش فیلم بین، آن مرد تنها، زلال تر از آب و ذغال تر از خواب، آن جوانمرد بی نقاب، حاج علی عبدالوهاب! نخست که فقط خدای بودی، او نبودی و بعد هم که خدا بودی او بودی! پس با نیکان نشستی و در روزبه، روز به کردی و کنکوری شدی و شرکت کردی، سگ شدی، و شریفی شدی!

با معین زاده، نقشه سخت کشیدی و با حسن پناه شکم گشنه چاره کردی! یادش بخیر از الف ِ آیة الله زاده تا ح ِ حسن پناه همه در حلقه ی خودی بودند! سپس مدتی به حیله ی ای اس ام ای و توطئه ی اسفندیار (س. خ.) در چاه ضلالت و مذلت گرفتار آمدی، پس از آن، از میرزا نقی عرب امارت تی اس بی[ش] بگرفتی و مشغول شدی در تاکسی سرویس بسیج. پس راضی نگشتی و در جشن تولد آن آ. خ. ِ ـ آن دختر قاره ی اقیانوسیه ـ شرکت نکردی. پس بعضی ها در انتخابات دفتر فعالیت ها تقلب کردند عبدلو را بسیجی بنمودند و وحید وزیر و مجی شکور را برتری دادند.

عبدلو به شورای صنفی بسنده کردی و چون حاجیلوی بر وی گران آمدی، راه کاری دیگر کردی و از کاظم زخم کثیر خوردی! پس به خویشتن نیک نگریستی و خویش را بس بسیجی یافتی! در اتفاقی سخت عجیب، ریش از دماغ وی به صورتش نشت کردی و شدی آنچه شدی! مدتی در کسوت بچه ی ریش دار کتاب های جمال زاده را خواندی و به ذکر مشغول گشتی! پس به خود آمدی و گفتی که ریش پسندیده ی مردان بود و یاد سخن قدما افتادی که بکوشید یا جامه ی زنان بپوشید! پس کوشیدی و سرباز فدایی ِ وطن گشتی، فرمانده ی میدان!

۱ ۰ ۳ دیدگاه

نفحات نفت



کتاب نفحات نفت آقای امیرخانی را توصیه می کنیم بخوانید

۰ ۰ ۲ دیدگاه

شکر گزاری

عصر گاهان در منزل نشسته ایم و از خنکای هوا در این بهار گرم لذت می بریم

بی دغدغه نیستیم

اما شکرگزار

۰ ۰ ۰ دیدگاه

تب کنکور ارشد کم کم لا علاج می شود!

ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه ی روز سی و یکم اردی بهشت

روی صفحه ی اصلی گوگل بازی بالا می آید!

سایت سازمان سنجش ایران بالا نمی آید!

ملت، پر استرس، اسیر، گرفتار ِ رتبه ی لت و پار کنکور!!

۰ ۰ ۳ دیدگاه


وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.