بال‌های شیعه

بال‌های شیعه

فرانسیس فوکویاما استاد رشتة اقتصاد سیاسی بین‌الملل و مدافع ارزشهای سیاسی غربی، سال‌ها پیش در نشست تل آویو که درباره موضوع شیعه شناسی تشکیل شده بود اظهار داشت‌:

 

" شیعه بسان پرنده‌ای دارای دو بال سبز و سرخ است. این دو بال پر قدرت او را به افقی دور دست می‌برد که تیر ما به آن نمی‌رسد! بال سبزش فرهنگ انتظار مهدی موعود است و بال سرخ اش شهادت طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر کرده است ، این پرنده علاوه بر این دو بال دارای محافظی به نام ولایت فقیه است که آن را از حوادث خطرناک حفظ می‌کند"

خداوندا بغض و کینه‌ی انقلابی را از ما مگیر.

۰ ۰
۶ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۶)

حسین شیرازی

۰۷ دی ۹۱ ، ۱۶:۳۶
صرفا جهت اطلاع:
در صفحه ویکی پدیای فوکویاما با ذکر منبع چنین آمده:
«...بعدا مشخص شد که خبر کاملا جعلی بوده است و فوکویاما بعدا در مصاحبه ای با بخش فارسی تلویزیون بی.بی.سی اعلام کرد که تاکنون هیچ گاه درباره شیعه چیزی ننوشته یا سخنرانی نکرده است: «دوستان ایرانی من که این گفته ها را در اینترنت و در مطبوعات ایران دیده بودند برایم پیام فرستادند و پرسیدند که آیا چنین چیزی گفته ام یا نه. من جواب دادم که اصلا نمی دانم این گفته از کجا آمده است. من در عمر کاری ام، هرگز یک کلمه هم در باره تشیع به عنوان مذهب یا ایدئولوژی ننوشته ام. بنابراین فکر می کنم این حرفها را یک کسی از خودش درآورده باشد.»»


حسین شیرازی

۰۷ دی ۹۱ ، ۱۶:۴۰
راستش خیلی از این نقل قول ها که هیچ پایه و اساسی نداره از شخصیتهای مختلف (مذهبی و غیر مذهبی) زیاد شده...خیلیاش در مورد ظهور و امام زمان و ... است.باید مواظب بود

کبوتر سپید

۰۸ دی ۹۱ ، ۱۲:۳۵
سلام؛

به جناب شیرازی:
بله باید مواظب بود؛ اما این تعبیر هر چه که هست و از هر کسی که هست تعبیر زیبایی از یک شیعه واقعی است...
چون چند جا عین این مطلب را خوانده ام و در چند  سخنرانی شنیدم شک دارم که چنین سخنانی از زبان آقای فوکویاما جاری نشده باشد!
معلوم است که وقتی چیزی به نفع کسی نباشد از آن دفاع نمی کند!

امّا ترجیح می دهم در این خصوص تحقیق کنم و درست یا عدم درست بودن آن را اطلاع دهم
استفاده کردیم
ممنون

به جناب/سرکار کبوتر سپید

۰۸ دی ۹۱ ، ۲۲:۰۲
من در مورد ارزش سخن اظهار نظر نکردم
البته من بر خلاف شما به دلیل این که از این نقل قول های دروغ زیاد شنیدم و دروغش بر من روشن شده، شک دارم که چنین سخنانی از زبان آقای فوکویاما جاری شده باشد!



محمد جواد خیری

۰۹ دی ۹۱ ، ۲۳:۴۰
من قبلا هم گفتم اصلا مهم نیست که اون طرفی ها چی میگند ولی خب میشه رو حرفشون فکر کرد. 
ولی چه فوکویاما گفته باشه و چه نگفته باشه چیزی که شیعه رو زنده نگه داشته فرهنگ انتظار و فرهنگ عاشوراست. 
چیزی که باعث انقلاب اسلامی شد بدون شک همین دو فرهنگ بوده. و در مورد ولایت فقیه فکر کنم دیگه کسی شک نداشته باشه که اگه ولایت فقیه نبود سال 88 چی میشد.

از سهند به کبوتر

۱۵ دی ۹۱ ، ۰۷:۴۴
سلام دوست عزیز
نمیدونم شما اون روایت معروف رو شنیدید یا نه که حضرت علی می‌گن فاصله حق و باطل به اندازه 4 انگشته و وقتی ازشون توضیح میخوان انگشتانشون رو بین گوش و چشمشون قرار میدن و میگن حق آن است که بگویی دیدم و باطل آن است که بگویی شنیدم.

ماشالله این روزها چنین نقل قول‌های دروغی از امثال شریعتی و دکتر حسابی و اینشتین و ... به قدری زیاد شده که اتفاقا شنیدن زیاد یک چنین نقل قول عجیبی نه تنها هیچ حجیتی براش ایجاد نمیکنه بلکه من رو مشکوک میکنه که تا تحقیق نکردم به هیچ وجه باور نکنم.

ما خیلی اوقات خیال میکنیم وقتی از اعتبار یک داستان یا نقل قول اطمینان نداریم، همینکه موقع نقل اون داستان اشاره کنیم که « البته مطمئن نیستم » یا «البته من شنیدم» دیگه کافیه.
در حالی که همین نقل قول‌های بدون تحقیق و بدون اطمینان شایعه و دروغ و یک کلاغ چل کلاغ رو مثل بمب تو جامعه پخش میکنه و میشه مثل همون ماجرای «افک» در زمان پیامبر که قرآن حسابی بعدش مسلمونا رو توبیخ میکنه.
ببخشید اینقد حرف زدم


وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.