حرف‌های آخر پاییز

حرف‌های آخر پاییز

کم‌کمک آخر پاییز می‌شود و آمار کبوترها دستمان نیست

آمار عقاب‌ها نیز

و کم داریم

خیلی کم داریم

وجود مقدس مصلح بزرگ را

چه قدر هم که زمستان بدون او سخت است

و ارزش‌های پوشالی که در غیبت او شکل گرفته‌اند

چه قدر دلیر شده‌اند و اذیت می‌کنند!

قاط زده‌ایم و نعره می‌زنیم

و نیست که ما را در آغوش بگیرد

و تنهاییم

منتظر پیروزی

که دست نخواهد داد

جز در «غرقآب خون و عرق»

و آماده نیستیم

خوابمان گرفته

و منتظر مرگیم

بیا

بیدارمان کن

گرممان کن

ما را در آغوش گیر

و پیروزی را [در آغوش گیر]

پیش از مردنمان

پیش از مردنمان

ما خون داریم

که هدیه است

به «سرباز» شما


اواخر پاییز 91

۱ ۰
۷ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۷)

مهدی ادیب

۲۴ آذر ۹۱ ، ۱۲:۱۶
و کسی گفت چنین گفت کسی می آید
مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید
.
ما یقین داریم آن سوی افق مردی هست
مرد اگر هست بدانید که ناوردی است
.
نه در این کوه صدای همگان خواهد ماند
آنچه در حنجره ی ماست همان خواهد ماند
.
... چشم راهان ظهوریم، برآی از پس ابر...


سیدسروش‌مهدی مویدی

۲۴ آذر ۹۱ ، ۱۲:۳۰
درست است که زمستان
بدون او سخت است
و با او بهار

اما در همان بهار
سر از خاک برون آوردن
بدون زحمت و مشقت نیست



یاد آن شعر محمدکاظم کاظمی افتادم:

***

و کسی گفت، چنین گفت: سفر سنگین است
باد با قافله دیری است که سرسنگین است
.
.
.
و کسی گفت: بخسبید، فرج در پیش است
کربلا را بگذارید که حج در پیش است
.
.
.
و کسی گفت، چنین گفت: کسی می‌آید
«مژده ای دل! که مسیحا نفسی می‌آید»
.
.
.
کوه از هیبت ما ریگ روان خواهد شد
و کسی گفت، چنین گفت: چنان خواهد شد

شمع این مرقد اگر هست، همین ما را بس
مذهب احمد اگر هست، همین ما را بس

***

خدا تو را و آقای کاظمی را خیر دهاد

اللهم عجل لولیک الفرج

کبوتر سپید

۲۴ آذر ۹۱ ، ۱۴:۰۰
.....
زندگی مان پر از خرافه شده است
عشق از دستمان کلافه شده است
....
خواهد آمد کسی که در راه است
طرف صحبتش دل چاه است
به بیابان امید خواهد داد
اقتداری به بید خواهد داد
سر کوچه چراغ خواهد زد
وسری هم به باغ خواهد زد
درصف اقتدا نخواهد ماند
او فرادا نماز خواهد خواند
.....
ازشما اعتراف خواهد خواست
که بگویید تازیانه کجاست
زود از فرصت استفاده کنید
روی خود نقشه ای پیاده کنید
.....
این چند روزه مدام شایعه هایی  از ماجرای سه روز تاریکی زمین و پالس هایی از مریخ و... می شنوم و ازما جوابیه می خواهند ! که آیا ناسا! تایید کرده یا خیر !!!!
شب پیش در جمعی که چنین مباحثی مطرح می شد بودم . پرسیدم اگر فردا امام عصر (عج) ظهور کنند آماده ایم ؟ با چند پاسخ منفی مواجه شدم و باقی در سکوت!  واقعا" ما منتظریم ؟ این روزها دلهره عجیبی دارم وقتی مبحث ظهور امام عصر به میان می آید !
امید آنکه از منتظران واقعی باشیم و قائم آل محمّد زودتر انتقام خون مادرشان را بگیرند و جهان به آرامش برسد و ما نیز شاهد باشیم و در رکابشان .... آمین
پ.ن: شعر بالا از آقای
سید امیر حسین میر حسینی شاعر آیینی کشور عزیزمان است ....برخی قسمت هایش را حذف کردم
التماس دعا

شکر نعمت نعمتت افزون کند
کفر نعمت از کفت بیرون کند

ما که خسبیدیم در گرمای خانه، شکر نمی کنیم نعمت نایب امام را، رجوع کنید به بیت مذکور.
اگر کربلایی نیستیم، می توانیم کوفی نباشیم؟

مرتضی عمویی

۲۴ آذر ۹۱ ، ۲۱:۳۰
اللهم عجل لولیک الفرج

کافه چی!
یه لیوان دعا لطفاً...

مهدی ادیب

۲۴ آذر ۹۱ ، ۲۳:۲۴
احسنت!
این ساعت شب است و حاضرین در سایت به 7 نفر رسیده!
داداش من! اگر در سایت حاضری پس چرا کامنت نمیزنی؟!!!
التماس دعا

پاسخ:

۲۵ آذر ۹۱، ۰۲:۳۸
و شاید هم کامنت می ذارن!
نکنه خودم درگیری دارم و تأیید نمی‌کنم!
ها؟!
چاکر دبیر کافی!
پروژه ات رو زود تموم کن خودت رو به من معرفی کن!

اللهم عجل لولیک الفرج


وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.