روز درخت کاری

روز درخت کاری

 امروز پانزدهم اسفند و روز درخت کاری است. آقا، رئیس جمهور و چند نفر از مقامات دیگر می‌روند و درخت می‌کارند. روز درخت کاری را سبک نگیریم. رهبر کشور این همه اهتمام دارد به این مسئله، مدتی پیش هم سر افتتاح بوستان ولایت، این قضیه خود را نشان داد و ما از ایشان تشکر کردیم در همین جا.

رابطه‌ی انسان و کائنات، خاصه، قسمت زنده‌ی آن، رابطه ای پیچیده است. رابطه ای که در عصر معراج فولاد و اصطکاک فلزات به سردی گراییده است. اسلام ـ آیین کامل ما ـ هماره بر حفظ محیط زیست و رعایت حقوق دیگر جانداران تأکید داشته است.

امروز یک پوستر دیدم در ابتدای بلوار کشاورز که رویش نوشته بود: «به یاد هر شهید یک درخت بکاریم». به راستی که می‌شود برای هر اتفاق خوب یک درخت کاشت. برای هر رویشی می‌شود. 12 ام بیش از سی میلیون جوانه، دوباره روییدن گرفتند. امروز را هم دریابیم. نهال بکاریم به یاد شهدا.

۰ ۰
۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۴)

توسط:مرتضی

۱۷ اسفند ۹۰ ، ۱۰:۰۵
یاد این شعر افتادم ولی حیف که تو این خراب شده ای که ما هستیم، علف هرز هم نمیشه کاشت!به دست خود درختی می نشانم به پایش جوی آبی می کشانمکمی تخم چمن بر روی خاکش برای یادگاری می فشانمدرختم کم کم آرد بر گ و باری بسازد بر سر خود شاخساریچمن روید در آنجا سبز و خرم شود زیر درختم سبزه زاریبه تابستان که گرما رو نماید درختم چتر خود را می گشایدخنک می سازد آنجا را ز سایه دل هر رهگذر را می ربایدبه پایش خسته ای بی حال و بی تاب میان روز گرمی می رود خوابشود بیدار و گوید : ای که اینجا درختی کاشتی روح تو شادابشاعر: یمینی شریفیاد بازی plants vs zombies هم بخیر :دیدمت گرم و سرت خوش باد

توسط:اسکندر

۱۷ اسفند ۹۰ ، ۱۹:۳۱
اوووووووففففففففاین 12 ام رو اصلا خوشم نیومد!!!کپی اخبار تی وی...اه اه اه... یعنی ما نمیدونیم این 60 درصد ار کجای تهرونیا اومدحالا خیلی هم شیفته این جهنم دره نیستیم!بیزارم از وفای تهران! هر روز و هر زمان!

توسط:مهدی ادیب

۱۸ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۳۷
احسنت. یادش بخیر یه زمانی ایده های جالبی داشتیم که هنوز عملی نشده.البته هنوز هم دیر نشده خدا خیرت بده مصطفی جانممنون از اینکه می خوانی!باغت آباد!

عاشق چمرانم،این عکسش هم اغلب اوقات پس زمینه تلفن همراهمه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.