قدر غدیر

قدر غدیر

سلام بر تو ای نبی و رحمت و برکات خدا بر تو باد

سلام بر ما و بندگان صالح خدا

سلام بر شما و رحمت و برکات خدا بر شما باد

پیش از هر صحبتی عید سعید غدیر خم این عید الله الاکبر را به شما تبریک می‌گویم و آرزو مندم که ما همگی در زمره پیروان ولایت قرار گیریم،  هدفی که البتّه با آن فاصله داریم. ولایت چه در زمان حضور و چه در زمان غیبت امام معصوم، امروز که بهره‌مند از ولایت ولیّ امر عادل و آگاه، شجاع و مدبّر هستیم، امری مهم بوده است و اصولاً یکی از دلایل اهمّیّت عید غدیر خم نیز همین است.

این که می‌گویم فاصله داریم نه تعارف روزمره اصحاب قدرت است که از تواضع، چهره تکّبر را چه آلوده بیرون می‌کشند و رندانه، نقّاله به دست، زاویه بقیّه را با ولایت که نه با امیال خود، اندازه می‌گیرند. بل این حقیقتی است که تا بر آن واقف نباشیم مترسک‌های ادکلن زده‌ی آنکادر کرده‌ای هستیم از جنس همین افراد تهوّع آوری که این ور و آن ور به پامال کردن خون شهدا مشغولند.

این که می‌گویم فاصله داریم نه تغافل در زدن پیامک های رنگ و وارنگ است با طعم خود مطرحی و هزینه‌ای که البته هزینه نیست، بل مثل "حق بیمه" سرمایه گذاری است. فاصله، کاهلی در آن چیزی است که ره‌بر تهذیب‌اش می‌خواند و صد البته اهتمام به تحزّب که امروزه بهانه‌ی کاهلی در اهتمام به حق‌الناس است. شاید هم خیانت در امانت، عمدی یا شاید هم اجباری. امانت همان مسئولیت است که البتّه اکنون کثیری برای کسبش له‌له می‌زنند و البته شایسته‌اند و باید هم!

باید در شیپور جنگ نواخته شود ـ چه خوش گفت آن هم‌کلاسیِ شهیدِ دکتر بهادری نژاد "آنگاه که شیپور جنگ نواخته می‌شود شناختن مرد از نامرد آسان می‌شود، پس ای شیپورچی بنواز" ـ تا عیارِ ولایت مداریِ رندانِ پرگو سنجیده شود.

ما هر چه می‌خوریم، علی‌الحساب از خودی می‌خوریم  و البتّه این قدر شعور داریم که خود زنی نکنیم.

ولایت مدار آن است که سر و صداش وقتی در آمد که شهید شد، در پادگان‌های اطراف تهران، عیدش مبارک در کنار ابرار و صالحین.

 

۰ ۰
۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

توسط:سردار

۲۵ آبان ۹۰ ، ۱۸:۱۲
بی مقداران گر قدر می دانستند غدیر رادیگر عاشورایی مقدر نمی شد.

توسط:مهدی ادیب

۲۶ آبان ۹۰ ، ۱۷:۴۰
سلام به مصطفی برادر خودمعیدت مبارک عزیز دل.یادش به خیر سه سال پیش در چنین روزی توی مسجد دانشگاه با هم فامیل شدیم و صد البته چه قبل و چه بعد از آن تاریخ ما با هم برادر بوده و هستیم.چرا که به قول عزیزی: بابای ما خامنه ایست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.