دعا

دعا

شبیه مرغک زاری کز آشیانه بیافتد
جدا ز دامن مادر، به دام دانه بیافتد

ز نازکی ز ندامت، ز بیم صبح قیامت
بدان نشان که شنیدی، سری به شانه بیافتد

به کار آنکه برون از بهشت گشته عجب نیست
که در جهنم غربت، به یاد خانه بیافتد

نشان گرفته دلم را، کمان ابروی ماهی
خدای را که مبادا، دل از نشانه بیافتد

دلم به کشتی کربت، به طوف لجّه غربت
چو از کرانه‌ی تربت، به بیکرانه بیافتد

شوم چو ابر بهاران، ز جوش اشک چو باران
که دانه دانه برآید، که دانه دانه بیافتد

جهان دل است و تو جانی، نه بلکه جان جهانی
کم سکندر و دارا، کزین فسانه بیافتد

خیال کن که غزالم، بیا و ضامن من شو
بیا که آتش صیاد، از زبانه بیافتد

الا غریب خراسان، رضا مشو که بمیرد
اگر که مرغک زاری از آشیانه بیافتد

شعر از:محمد علی معلم دامغانی

۰ ۰
۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۴)

توسط:محمود آصفی

۰۹ شهریور ۹۰ ، ۰۰:۲۶
سلام رفیق انقلابی . منم مثل شما یه وبلاگ انقلابی مذهبی راه اندازی کردم دوستدارم ببینیش . یاعلی مدد

توسط:مهدی ادیب

۰۹ شهریور ۹۰ ، ۱۳:۵۷
احسنت!دیوانه ی این تصنیفم. بدجوری دلم تنگ شده واسه امام رضا.دعا کن قسمتمون بشه..به کار آنکه برون از بهشت گشته عجب نیست...که در جهنم غربت به یاد خانه بیافتد...

سلام حاجیعالی بود. خدا خیرت بده.ان شاء الله دعا کن به زودی قسمت همه آرزومندا بشه زیارت امام رضا (ع)

توسط:مــــهم!

۱۶ شهریور ۹۰ ، ۱۸:۳۲
این شعر را آقای محسن رضوانی سروده است، علی معلم تصحیحش کرده و حالا هم به نام او مشهور شده... لطفا نام شاعر را درست کنید.خیلی سخت نگیریددوست داشته باشید کلا پاک می کنیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.