تلاش برای القای اختلاف میان ایران و روسیه

تلاش برای القای اختلاف میان ایران و روسیه

مدتی بود که به توصیه ی یکی از دوستان pe.rian.ru را می خواندم. این آدرس قسمت فارسی خبر گذاری ریانووستی که در میان مردم شاید کمتر شناخته شده باشد. این سایت در انتخابات ریاست جمهوری دهم و بعد از آن نقش عجیبی در سست کردن استحکام روابط ایران و روسیه ایفاء کرده است. هر چند ممکن این اقدامات عمدی نبوده باشند.

انتشار جانب دارنه ی اخبار و همچنین انتشار برخی شایعات به این خبرگزاری در اهداف خود کمک کرد و موجب شد تا این خبرگزاری در میان ضد انقلاب طرفدارانی پیدا کند به گونه ای که در برخی سایت های اینترنتی ضد انقلاب این گونه تبلیغ شد که کاربران بروند و بارها و بارها در نظر سنجی این سایت شرکت کنند.

در این میان یک نظرسنجی جنجالی در باره محبوبیت روسیه در ایران توسط برخی خبر گزاری های داخلی هم منتشر شد که نتایجی بسیار غیر واقعی دارد. سایت تابناک نیز در روز بیستم آذر مطالبی را در خروجی خود قرار داد که طی آن ها نتایج نظر سنجی فوق الذکر را منتشر کرد.

در حالی که همگی از اهمیت جنگ نرم با خبر هستیم چرا باید برخی با نا آگاهی در مسیری حرکت کنند که مطلوب دشمن است آن هم در شرایطی که از ماهیت حقیقی دست اندرکاران سایت فارسی ریانووستی بی خبریم؟

خبر تابناک در این باره را مطالعه کنید

۰ ۰
۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.