چرا با یاهو 360 خداحافظی خواهم کرد؟

چرا با یاهو 360 خداحافظی خواهم کرد؟

شاید سه سال پیش بود، تک و توک، سر و کله ی مردم در یاهو ۳۶۰ پیدا می شد. مدتی قبل تر از آن همین اتفاق بود که برای ORKUT می افتاد. اندک کسانی که بیشتر آن لاین می شدند برای خودشان پروفایل درست می کردند، یکی دو تا عکس می گذاشتند یا چند جمله ای که آن جمله ها را دوست داشتند یا چیزی از همین دست. کم کم رواج ORKUT با دست رسی افراد بیشتر و هم دست رسی ِ بیشتر افراد گسترش پیدا کرد.

اولین کسی که مرا به ORKUT دعوت کرد، دکتر فراز فرقان پرست بود ـ که شاید یک سالی می شود او را ندیده ام ـ ۲ تا FRIEND داشتم یکی او، یکی مهدی پور آقا. کم کم دوستانم بیشتر شدند. دوستان دوستان، دوستان دوستان دوستان و الی آخر. خیلی جالب بود گروه های مختلف، تضارب آرا و نتایجی که همیشه بناست که با محتوا و پر مایه باشند ...

اوضاع آن قدر ها هم قشنگ از آب در نیامد، آدم های بیشتر، بیکاری بیشتر و هرزگی بیشتر، تمام آن چه بود که در ORKUT خودنمایی می کرد. از بقیه ی خوبی هایش خبری نبود،آن ها همه خیلی خیلی کم رنگ شده بودند. آدم حسابی ها غایب می شدند، واضح است که مثل بی کار ها نمی توانند هر ده دقیقه به روز کنند. ORKUT افتضاح شده بود.

 ORKUT را وا نهادم و در زمانی که کسی در یاهو ۳۶۰ صفحه نداشت به این جامعه ملحق شدم. بهتر بود، وب لاگ داشت ـ که در مجموع دو وبلاگم حدود ۱۲۰ پست نوشتم ـ فضای جالبی داشت به تعبیر انگلیسی ها خیلی خوب می توانستم خودم را اکسپرس کنم، حرف بزنم و شادی هایم را با خواننده ها و دوستانم به اشتراک بگذارم.

ORKUT را جمهوری اسلامی فیلتر کرد، هجوم به ۳۶۰ شروع شد. همان آش و همان کاسه، تازه خیلی گسترده تر، چون از خارج ِ ۳۶۰ هم می شد به راحتی به ۳۶۰ دسترسی پیدا کرد. این جا دیگر برهنگی ِ ذهن ارزش نبود، برهنگی ِ تن باز هم ارزش شده بود.

عده ای می خواستند متفاوت باشند، اصلا مهم نبود چرا، فقط تفاوت! عده ای دیگر آن جا در هر صفتی شدید تر از آن چه که در واقعیت بودند بروز می کردند. کلا در حال بزرگ نمایی! اگر منحرف بودند ضریب بزرگتر از یک می خورد. اگر هم که مایه ی انحراف بودند ضریبش خیلی از ده هم بزرگتر می شد! ـ مثل دخترکان نیمه برهنه، با بویی که اصلا شبیه بوی شرم نیست، یا داستان های بی معنی، یا عکس های بی خودی یا توصیه به فساد و بی هودگی یا تبلیغ شراب، گند زدن به رسم الخط زیبای فارسی با کاراکتر های کج و معوج پینگلیش.

می دانی در ۳۶۰ صحبت، صحبت ِ رشد نیست، صحبت ِ ماندن است! همه فقط هستند! همین ایستایی  است که مایه ی رکود و فساد است.

محیط زیست فرهنگی ما آلودست و من این را در ۳۶۰ فهمیده ام. دیگر تاب ماندن نیست، پای رفتن هست. می خواهم بانگ الرحیل را که این همه مدت نشنیده گرفتم، لبیک گویم.

۳۶۰ خیلی سگ جان بود، شاید در یک کلام بشود گفت که ۳۶۰ خیلی دیر تر گندید ولی بالاخره ۳۶۰ هم گندید!

 

خدا حافظ ۳۶۰

مواظب خودت نبودی عزیز دلم!

۰ ۰
۶ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۶)

نثر فوق العاده ای داریدمرحبا

توسط:محمدحسین بادامچی

۰۱ اسفند ۸۶ ، ۲۱:۰۳
پس هجرت کردی مجاهد؟ان ارضی واسعه!کاش صحبت ماندن بود صحبت لجن مال شدن و سقوط است.سخت نگیر برادر اینجا جای خوش بودن نیست که انتظار خوش بودن داشته باشی. به قدر ضرورت بر گیر و برو...یاعلی

توسط:مهدی ادیب

۰۲ اسفند ۸۶ ، ۱۸:۲۶
تبلیغ های یاهو دارد اذیتم می کند بدجور. نمی دانم.دست و پایم را گره زده است به همه چیزهایی که بهشان وابسته ام. گروپ ها و اطلاعاتی که از من در دست دیگران هست نمی گذارند میلم را عوض کنم.ولی باید بالاخره این کار را کرد.با این نثرت نثر کامنت گذاشتن ما رو هم تحت تاثیر قرار دادی پسر! شده کتابی با همون لحنی که متنت هست!

توسط:یک غریبه

۰۳ اسفند ۸۶ ، ۱۳:۳۳
سلامنفهمیدم....ایراد از چیه؟فضاهای مجازی ای که اسم بردی فقط یه فرصت می دن به آدم.یک صفحه که اگه حرف حساب داشته باشه می شه به درد بخور و اگر نه هم که هیچ!در هر حال خوب می نویسی ....باز هم بنویس.حرف حساب بنویس.....

توسط:مه تاب

۰۴ اسفند ۸۶ ، ۲۰:۳۵
سلامخوب نقد می کنید.موفق باشید

توسط:مهدی ادیب

۰۹ اسفند ۸۶ ، ۲۰:۳۳
دیدمت که داشتی یه چیزایی می نوشتی...چرا آپ نکردی پس؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ حاضر را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم. کوشیدم فهم خود را از دنیا و مافیها با رعایت انصاف و بدون تعصب بیان کنم. طبیعتاً در رفتار و گفتار بسیاری انسان‌ها نکاتی هست که دست‌کم در ظاهر متناقض می‌رسد، پس اینجا هم از چنین تناقضاتی خالی نخواهد بود. صمیمانه خواهشمندم نظراتتان را با من در میان بگذارید.